کاربری
کاربر گرامی به انجمن دانشجویان دانشگاه پیام نور خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای فراگیر پیام نور
فروشگاه نمونه سوالات پیام نور
اخبار پیام نور

No Recent Activity

3 پیغام بازدید کنندگان

  1. سئو برای همه کسب و کارها مناسب است؟
    اگر با تعریف سئو و تأثیری که بر افزایش بازدید هدفمند وب سایت ها دارد آشنا باشید قطعا می دانید که سئو برای همه کسب وکارها مفید است و می تواند باعث افزایش فروش چند برابری آن کسب وکار شود.


    تفاوتی ندارد که در چه زمینهای فعالیت می کنید. با رسیدن به رتبه های اول گوگل در کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارتان، شما در معرض دید هزاران کاربری قرار می گیرید که به محصولات خدمات شما نیاز دارند و می توانند تبدیل به مشتریان دائمی کسب و کار شما شوند.


    رسیدن به رتبه اول کافیست؟
    مسئله ای که در بسیاری از کلاس ها و کارگاه هایم با آن روبرو هستم این است که تمامی شرکت کنندگان صرفا به دنبال رسیدن به رتبه اول گوگل هستند و برنامه ای برای بعد از آن ندارند. در حالی که بخش بسیار مهمی از فرایند افزایش فروش از طریق سئو، مربوط به زمانی است که کاربر وارد وب سایت شما شده است.


    افزایش درآمد ارتباط غیرمستقیمی با سئو دارد. به این معنی که کسی صرفا به دلیل قرارگیری وب سایتتان در رتبه اول گوگل، پولی به شماپرداخت نمی کند؛اما در صورتی که در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در رتبه اول گوگل قرار داشته باشید، بازدیدکنندگان زیادی وارد وب سایت شما خواهند شد که می توانند تبدیل به خریداران محصولات خدمات شما شده و درآمدتان را افزایش دهند.


    این هنر شماست که بتوانید بازدیدکننده ای که وارد وب سایتتان شده را به خریدار تبدیل کنید.
    ممکن است پس از مدتی تلاش و پیگیری مستمر، وب سایت شما در کلمه کلیدی پررقابتی که مربوط به کسب و کارتان است در رتبه اول گوگل قرار گیرد و بازدیدکنندگان زیادی از این طریق وارد وب سایتتان شوند. اگر در وب سایت شما محصولات خدمات مناسبی وجود نداشته باشد، قطعا خریدی توسط کاربر انجام نمی شود و در نتیجه درآمدی نیز عاید شما نخواهد شد.


    پس لازم است به این نکته توجه کنید و در وب سایتتان برنامه ریزی دقیقی برای فروش محصولات خدمات به کاربران داشته باشید.


    رقبایمان هم از سئو استفاده می کنند؟
    شاید اگر چند سال قبل قصد پاسخگویی به این سؤال را داشتم با اطمینان می گفتم کمتر کسب و کاری در ایران وجود دارد که برای افزایش فروش از طریق وب سایت برنامه ریزی کرده باشد؛ اما در حال حاضر اوضاع کاملا متفاوت است.


    در بسیاری از کسب وکارها، رقبا برای جذب بازار کاربران اینترنت برنامه ریزی کرده و هزینه می کنند.


    البته لازم است به این مورد نیز توجه کنیم که در برخی کسب وکارها هنوز هم رقبای زیادی وجود ندارند و می توان با کمی تلاش به رتبه اول در کلمات کلیدی مربوط به آن کسب وکار رسید.


    برای اینکه با رقبایتان آشنا شوید و از وضعیت رقابت در زمینه شغلی خودتان آگاه شوید کافیست کلمات کلیدی اصلی و مهم مرتبط با کسب و کارتان را در گوگل جستجو کنید و وب سایت های صفحه اول نتایج را بررسی کنید.


    چگونه رقبایمان را پشت سر بگذاریم؟
    هدف ما این است که بتوانیم در کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکارمان به رتبه اول گوگل برسیم. برای این کار لازم است که بهینه سازی وب سایتمان را آغاز کنیم.


    دو راه حل پیش رو داریم


    خودمان دست به کار شویم و وب سایتمان را سئو کنیم.
    سئوی وب سایتمان را به یک شخص یا شرکت واگذار کنیم.
    خبر خوب این است که تفاوتی ندارد از راه حل اول استفاده می کنید یا راه حل دوم؛ در این سایت در مورد هر دو روش، توضیحات و آموزش های کاملی ارائه شده است.


    هدف این صفحه آموزش سئو و بهینه سازی سایت است. مطالب آموزشی موجود در این سایت به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر آشنایی با تمامی نکات و آموزش های مربوط به سئو، وب سایت خود را مطابق با استانداردهای گوگل بهینه سازی کرده و به رتبه های برتر نتایج جستجو برسانید.


    اما این همه ماجرا نیست!
    در این صفحه، محتوایی را با عنوان «چگونه با سئوکار همکاری کنیم» قرار خواهم داد که یک راهنمای کامل برای کسانی است که می خواهند برای سئوی وب سایتشان از شخص یا شرکت دیگری کمک بگیرند.


    پس در هر دو حالت برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید لازم است که ابتدا مطالب این سایت را با دقت مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید خودتان وب سایتتان را سئو کنید یا اینکه برای این کار از شخص یا شرکت دیگری کمک بگیرید.
    برای کسب درآمد بیشتر فقط به سئو اکتفا کنیم؟
    همان طور که می دانید بازاریابی علم وسیعی است که یکی از زیر شاخه های آن بازاریابی آنلاین با بازاریابی اینترنتی است. همواره ابزارهای مختلفی مانند تراکت، کارت ویزیت، بنر، ایمیل و… برای بازاریابی وجود دارند که با گذر زمان می توانند تغییر کنند.


    یکی از سوالاتی که معمولا توسط مراجعین در جلسات مشاوره مطرح می شود این است که کدام ابزار بازاریابی برای کسب و کار ما مناسب است؟


    پاسخ من همواره این است که عاقلانه نیست تنها بر روی یک ابزار بازاریابی سرمایه گذاری کنیم. بهتر است بسته به نوع کسب و کارمان از ابزارهای بازاریابی مختلف استفاده کنیم.


    نکته طلایی این است که باید شناخت خوبی از مخاطبانتان داشته باشید؛ به این دقت کنید که آنها به کدام ابزار بازاریابی شما بیشتر توجه دارند و کدام ابزار بازاریابی برای آنها خوشایندتر است.
    به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت دارید قطعا تبلیغات در مجلات نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد و در عوض، قراردادن بنر تبلیغاتی در تعمیرگاه های خودرو و پمپ بنزین ها می تواند بهترین بازدهی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.


    وب سایت تنها یکی از ابزارهای بازاریابی است که می تواند تبدیل به مهم ترین ابزار بازاریابی کسب و کار شما شود. کافیست با استفاده از سئو، بازدید کنندگان هدفمند وب سایتتان را افزایش دهید و شاهد افزایش فروش باشید.
  2. دلایلی برای یادگیری و آموزش سئو
    بهترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان گوگل است و به مدل های مختلفی برای سایت ما ترافیک ایجاد می کند و کاربران اینترنتی را به سمت سایت ما می فرستد حالا تفاوتی ندارد سایت ارائه دهنده محتوا، سرویس، خدمات، کالا و… باشد. حالا چرا باید برای این موتور جستجو بهینه سازی کنیم به دلایل زیر:


    صدر نشین گوگل شدن
    رقبا را کنار زدن
    مشتریان کاملا هدفمند داشتن
    افزایش چند برابری فروش
    هزینه پایین خلق مشتری
    برند سازی
    بسیار ماندگار تر از تبلیغات
    و…
    موتورهای جستجو سایت شما را دقیقا مقابل چشمان جستجوگر قرار می دهند و کاربران کاملا هدفمند وارد سایت ما می شوند و از این به بعد دیگر به عهده ماست که بتوانیم کسب درآمد کنیم. موتورهای جستجو در حال حاضر تبدیل به موتورهای ارتباط دهنده شده اند و کاربران را با یکدیگر آشنا می کنند و همین مسئله باعث محبوب تر شدن آموزش سئو می شود.


    سرمایه گذاری برای یادگیری سئو، بسیار بسیار ارزان تر از گرفتن تبلیغ از گوگل ادز برای چند هفته می باشد آن هم با این قیمت دلار؛ که اصلا تبلیغات گوگل توجیه اقتصادی برای برخی از کسب و کارهای کوچک ندارد.


    سئو سایت چه تأثیری بر درآمد دارد؟
    مطابق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد خرید اینترنتی در ایران بسیار چشمگیر و قابل توجه است. به صورتی که میزان خرید اینترنتی در سال ۱۳۹۲ در حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان و در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ترتیب به ۵۰ هزار میلیارد تومان و ۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.


    متأسفانه در این آمار به سالهای بعد از ۱۳۹۴ اشاره ای نشده است اما به سادگی می توان حدس زد که رشد خرید اینترنتی بعد از سال ۱۳۹۴ نیز ادامه داشته و به صورت تصاعدی افزایش یافته است.


    اگر کمی هوشمندانه فکر کنیم باید به دنبال راه اندازی کسب وکار آنلاین خود باشیم؛ زیرا با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، دسترسی به کالاهای موردنیاز کاربران به سادگی امکان پذیر بوده و تمایل افراد به خرید اینترنتی بیشتر شده است.


    به همین دلیل، کسب وکارهایی که صرفا به صورت سنتی فعالیت می کنند رفته رفته مشتریان خود را از دست داده و دچار ورشکستگی خواهند شد.


    تصور کنید در زمینه فروش کفش فعالیت دارید و در مغازه نسبتا بزرگی در یکی از بهترین نقاط بازار مشغول به فروش کفش و کسب درآمد هستید. حال به سؤالات زیر پاسخ دهید:


    روزانه چند نفر ممکن است از مقابل مغازه شما عبور کنند؟
    روزانه چند نفر می توانند از شما خرید کنند؟
    مجموع ساعات کاری فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟
    در روزهای تعطیل چطور؟
    اگر کمی عمیق تر به پرسش های بالا فکر کنید، در خواهید یافت که حتی اگر فروش روزانه چند ده میلیونی داشته باشید، بازهم کسب وکار شما بسیار محدود است؛ شما محدود هستید به مشتریانی که در ساعات کاری روزهای غیر تعطیل در مقابل مغازه شما حضور دارند و می توانند از اجناس موجود در مغازه دیدن کرده و خرید کنند.


    حالا تصور کنید تمامی اجناس موجود در مغازه یعنی تمامی مدل های مختلف کفش همراه با سایز، رنگ بندی و توضیحات لازم بر روی فروشگاه اینترنتی شما قرار دارد و کاربران می توانند با مشاهده مدل های مختلف همراه با سایز، رنگ بندی و مشاهده توضیحات، در صورت نیاز خرید کرده و مبلغ را به صورت آنلاین به شما پرداخت کنند.
    بیایید ببینیم در این حالت چه محدودیت هایی از بین می رود:


    مهم نیست که روز تعطیل است یا روز عادی؛ مهم نیست که ساعت کاری مغازه شما به اتمام رسیده است یا خیر؛ هر کاربری از هرکجای جهان به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند وارد وب سایت شما شده و تمامی اجناس موجود را مشاهده کند. شما دیگر محدود به افرادی که در اطراف مغازه تان حضور دارند نیستید و جمعیتی معادل با تمامی افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند تبدیل به خریداران بالقوة محصولات شما شوند.
    تمامی کاربران می توانند سفارش خود را به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ارسال کرده و پول آن را پرداخت کنند. بدون آنکه نیاز به حضور فیزیکی شما در مغازه و ارائه توضیحات تکراری در مورد اجناستان به مشتری باشد.
    تا اینجای کار همه چیز خیلی خوب به نظر می رسد اما این در حالتی است که شما تنها فروشنده کفش در اینترنت باشید. به محض ورود رقبا به این عرصه کار برای شما سخت تر خواهد شد.


    تصور کنید کاربری وارد گوگل شده و عبارت «خرید کفش» را جستجو کند. احتمالا این کاربر بلافاصله وارد اولین وب سایت شده و پس از بررسی مدلهای مختلف کفش، در نهایت تصمیم به خرید خواهد گرفت.
  3. سئو چیست؟


    سئو، SEO، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل که بیش از 98 درصد مردم ایران از آن استفاده می کنند؛ مفهوم بسیار ساده ای به نظر میرسد اما وقتی میخواهید شغلتان را به کسی توضیح دهید متوجه می شوید.(خیلی کار سختیه!!!) دوستانی که کمی با سئو آشنا یا کارشناس سئو هستند کاملا متوجه منظورم شدند؛ نگران نباشید اگر شما هم جز عاشقان سئو باشید به این درد شیرین دچار می شوید.بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی دارد و یکی از راهکارهای آن بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است که شما را به دیگران معرفی می کند و کاملا رایگان اینکار انجام می شود. (یعنی یه جا یکی داره کاری انجام میده مستقیم پول نمیخاد).تاریخچه سئو به دهه 90 برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار پدیدار شدند. حالا، این یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ضروری و صنعتی در حال رشد است.بهینه سازی موتورهای جستجو فقط بر نتایج جستجوی ارگانیک تمرکز می کند و شامل بهینه سازی PPC نمی شود. SEO و PPC هر دو بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو هستند.خب حالا تقریبا متوجه شدید که سئو یعنی چی و وقتی به دیگران معرفی بشیم طبیعی که مشتری های بیشتری سراغمان بیایند چرا خیلی راحت و هدفمند سایت ما را پیدا کرده اند. موارد بسیار زیادی برای بهینه سازی سایت وجود دارد مثل لینک های داخل سایت، قالب سایت، محتواها و… . فرض کنید من عبارت آموزش تولید محتوا را جستجو کردم، چنین صفحه ای را می بینم که صفحه نتایج جستجو (SERP) است.


    من سعی کرده ام اکثرا عوامل مهم از چیستی، چرایی و چگونگی سئو را برای کسب و کار اینترنتی شما توضیح دهم. عبارت های کلیدی ثروت ساز، تولید محتوا و سئو محتوا، ساختن بک لینک های معتبر و مناسب و هر آنچه که نیاز باشد. شاید این عباراتی که در بالا گفته شد را برای اولین شنیده باشید اما صبر کنید تا ز غوره حلوا سازم.وقتی مزه حلوای شیرین کسب درآمد اینترنتی را چشیدید متوجه اهمیت سئو می شوید و اینکه چرا تا به امروز به آن توجه نکرده بودید؛ اما حسرت روزهای گذشته را رها کنید هیچ وقت برای تغییر دیر نیست!




    سایت ها چگونه با آموزش سئو و بکارگیری آن ثروتمند می شوند؟


    خرید هنذفری یا عبارت آموزش سئو رایگان را در نظر بگیرید خب کسی که به دنبال خرید هنذفری می باشد این عبارت رت جستجو می کند و اگر فروشگاه اینترنتی ما درست سئو شده باشد باید دسته بندی هنذفری نمایش داده شود و حالا اگر در رتبه های 1 تا 3 باشیم قطعا به سایت ما سر میزنند.طبق آمارهایی که گوگل و کارشناسان سئو منتشر کرده اند بیشترین ورودی برای رتبه اول یعنی بین 30 تا 35 درصد می باشد و اگر سایت شما سایر فاکتورها را داشته باشد قطعا با ثبت سفارش روبرو می شوید. اما اگر موضوع بسیار رقابتی باشد و قیمت هم یکسان اینجا نحوه خدمات و پاسخگویی و سرعت و مسائلی از این دست باعث فروش می شوند.واقعی تر از مستند؛ رتبه اول کسب درآمد بیش از حد


    خب میخام براساس تجربه خودم مثالی رو براتون بزنم که خیلی جالبه و می تونید از همین مسئله الگو برداری کنید. اگر تور مشهد روزی 3000 (البته در روزهای عادی) جستجو بشه رتبه اول 30 درصد از جستجو رو میگیره و میشه 900 ورودی فقط از تور مشهد حالا تور مشهد با قطار و هوایی رو محاسبه نمی کنیم.
نمایش پیغامهای بازدید کننده 1 از 3 تا 3
درباره elahes

اطلاعات عمومی

درباره elahes
رشته تحصیلی شما:
کارآفرینی
دانشگاه محل تحصیل:
شهاب دانش قم
جنسیت:
خانم
مقطع تحصیلی شما:
کارشناسی ارشد
بیوگرافی و زندگی نامه:
آموزش سئو را اگر به صورت کاملا رایگان پیش بروید قطعا زم

آمار


مجموع پست ها
مجموع پست ها
0
میانگین پستها در طول روز
0
پیغام بازدید کنندگان
مجموع پیغام ها
3
جدید ترین پیام
10-13-2021 03:37 PM
تمام تشکر ها
تمام تشکر ها
0
  • از این کاربر 0 بار در 0 ارسال تشکر شده است.
اطلاعات عمومی
تاریخ و زمان آخرین فعالیت درسایت
10-13-2021 03:38 PM
تاریخ عضویت
10-13-2021
معارفه ها
0
درباره ما

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) در مهرماه سال 88 با هدف بهبود سطح دانش و کمک به دانشجویان پیام نور تاسیس گردید .پیام نورنا وابسته به هیچ نهادی نمی باشد و به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند. تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم و مفتخریم که بزرگترین جامعه مجازی دانشجویان پیام نور در سطح اینترنت هستیم

ارسال پیام به مدیر سایت
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: