در مقاله قبلی به بررسی چند ایده برای ایجاد محتوای ارزشمند در طراحی سایت پرداختیم؛ در این مقاله قصد داریم به ادامه این ایده ها بپردازیم:
5- ایجادیک واژه نامه یا کتاب راهنما
یک واژه نامه یا کتاب راهنما می تواند وب سایت شما را به عنوان منبع برتر در یک موضوع خاص معرفی نماید. به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری خودتان، شما برای اکثر کلمات و اصطلاح های زمینه کاری خود اشراف دارید، این در حالی است که مخاطبان شما در این سطح اطلاعاتی ندارند برای این که مخاطبان خود را با خودتان هم سطح نماید از واژهنامه استفاده کنید این سبب میشود که مخاطبان حرف شما را راحت درک کنند و بهتر با مطالب شما ارتباط برقرار کنند.
Glossary
6- سرمایه گذاری در داده ها و تحقیقات
از ترافیک ایجاد شده به واسطه این نوع از مطالب می توانید به بهترین نحو در سیستم بازاریابی و فروش خود در بلند مدت استفاده کنید. کافی است به مخاطب خود محتوای ارزشمند و با کیفیتی ارائه کنید و سپس در پایان مطلب از وی بخواهید که برای دریافت همیشگی این نوع مطالب در خبرنامه شما ثبت نام کند. تجربه نشان داده که اگر در این مرحله بتوانید با دریافت اطلاعات اولیه مخاطب او را به یک سرنخ فروش تبدیل کنید، می توانید با حفظ ارتباط با وی، در بلندمدت وی را به مشتری تبدیل کنید.
7- استفاده از سوالات متداول (FAQ) در طراحی سایت
سعی نمایید تا در طراحی سایت خود بخشی با عنوان سوالات متداول ایجاد نمایید. صفحه سوالات متداول می تواند یکی از پربازدیدترین لینکها در سایت باشد. میتوانید با جمع آوری لیستی از سؤالات متداول و پاسخ به آنها محتوای این صفحه را بهروزرسانی نماید. این موضوع سبب میشود یک رابطه قوی و پایدار بین شما و مخاطبان برقرار شود که یک نمونه عالی از یک محتوای ارزشمند (همیشه سبز) است.
سعی نمایید تا در طراحی سایت خود بخشی با عنوان سوالات متداول ایجاد نمایید. صفحه سوالات متداول می تواند یکی از پربازدیدترین لینکها در سایت باشد. میتوانید با جمع آوری لیستی از سؤالات متداول و پاسخ به آنها محتوای این صفحه را بهروزرسانی نماید. این موضوع سبب میشود یک رابطه قوی و پایدار بین شما و مخاطبان برقرار شود که یک نمونه عالی از یک محتوای ارزشمند (همیشه سبز) است.
اگر تعداد سوالات زیاد باشد بهتر است سوالات را بر اساس طبقه بندی قرار دهید و به کاربران اجازه دهید سوالات و پاسخ های خود را جستجو نمایند.
8- به روز رسانی پست ها و محتوا
محتوای "ارزشمند" محتوا هرگز به روز نشده نیست. حتی بهترین اطلاعات ارزشمند نیازمند رفرش هر از چندگاهی است. این صفحات و پست ها را سالانه بررسی کنید و در صورت لزوم به روز رسانی نمایید.
نتیجه گیری:
محتوای ارزشمند (همیشه سبز) در طراحی سایت شما اهمیت بسزایی دارد. این محتوا است که به وب سایت شما اهمیت و اعتبار می بخشد، این نوع محتوا می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما در طول زمان کمک نماید. ایجاد محتوای ارزشمند یک راه آسان برای حفظ کاربران است. تولید محتوای ارزشمند میتواند مانند یک سرمایهگذاری بلندمدت برای جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان به سایت و موجب موفقیت در فعالیتهای بازاریابی محتوایی شود.
درباره ما
پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) در مهرماه سال 88 با هدف بهبود سطح دانش و کمک به دانشجویان پیام نور تاسیس گردید .پیام نورنا وابسته به هیچ نهادی نمی باشد و به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند. تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم و مفتخریم که بزرگترین جامعه مجازی دانشجویان پیام نور در سطح اینترنت هستیم
ارسال پیام به مدیر سایت