کاربری
کاربر گرامی به انجمن دانشجویان دانشگاه پیام نور خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:

 دانلود نمونه سوالات آزمونهای فراگیر پیام نور
فروشگاه نمونه سوالات پیام نور
اخبار پیام نور

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: بازار کار رشته علوم تربیتی

  1. #1
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Jan 2020
    جنسیت
    خانم
    رشته تحصیلی

    حقوق
    مقطع تحصیل
    کاردانی
    دانشگاه محل تحصیل
    پیام نور
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 0 بار در 0 ارسال تشکر شده است.

    بازار کار رشته علوم تربیتی

    بررسی آینده شغلی گرایش های رشته علوم تربیتی
    ” بازار کار گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی “
    طول دوره تحصیل در گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی در مقطع کارشناسی حدود 4 تا 6 سال است و تمامی دروس در 8 ترم برنامه ریزی شده که دروس نظری 17 ساعت ، دروس عملی 24 ساعت و کارورزی 51 ساعت می باشد. تعداد کل واحدهای درسی رشته آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی شامل 142 واحد درسی است که 23 واحد آن مربوط به دروس عمومی ، 61 واحد دروس اصلی ، 50 واحد دروس تخصصی و 8 واحد نیز به دروس اختیاریاختصاص دارد.فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات خود در این گرایش می توانند به عنوان مربی دوره های پیش دبستانی ، مدیریت مدارس ابتدائی ، آموزگار مدارس ابتدایی ، مربی کاروزی دانشجویان تربیت معلم ، کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کارشناس آموزش و برنامه ریزی سازمان بهزیستی ، تدریس در مدارس کودکان استثنائی و … مشغول به کار شوند.


    ” بازار کار گرایش تکنولوژی آموزشی “
    گرایش تکنولوژی آموزشی با طراحی و نظریات دقیق به معلمان آموزش می دهد که چگونه به معلمانی کاردان و ماهر تبدیل شوند و چگونه شیوه تدریس خود را به دانش آموزان بر پایه ی دوران رشد و یادگیری آن ها استوار نمایند و به نوعی به مسئولان آموزش و پرورش نحوه تدوین کتاب های درسی و آموزشی را توضیح می دهد.در رابطه با بازارکار و آینده شغلی این گرایش لازم است دانلود آهنگ جدید بدانید به دلیل اینکه هنوز این نوع نگرش آموزشی در کشور ما جا نیوفتاده است فارغ التحصیلان این گرایش جذب مدارس غیرانتفاعی می شوند و کار آیی این مدارس را افزایش می دهند. همچنین برخی نیز به سمت فعالیت در وزارت ارشاد یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رو می آورند.


    ” بازار کار گرایش مدیریت و برنامه ریزی “
    گرایش مدیریت و برنامه ریزی یک رشته ی میان رشته ای است که ترکیبی از رشته هایی چون جامعه شناسی ، روانشناسی ، فلسفه ، مدیریت و امار و … می باشد. هدف از ارائه این گرایش به وجود آوردن فرصت های یادگیری و تربیت نیروی انسانی ماهر برای توسعه ی اقتصادی در کشور است. در این گرایش به طور کلی به تمام مباحث یادگیری ، تغییرات در یادگیرنده و ارزیابی آن ، ارائه مشاوره و برنامه ریزی های آموزشی ، مدیریت بر انجام برنامه ریزی های آموزشی و …پرداخته می شود.این گرایش بازار کار مناسبی دارد و فارغ التحصیلان این گرایش می توانند جذب آموزش و پرورش شوند و یا در سازمان‌ های دولتی از جمله سازمان‌ های مدیریت و برنامه‌ریزی و برنامه‌ و بودجه فعالیت نمایند.همچنین امکان تاسیس آموزشکده های درسی نیز برای کارشناسان این رشته وجود دارد.


    ” بازار کار گرایش کودکان و دانش آموزان استثنایی “
    کودکان استثنایی به 5 گروه عقب مانده ذهنی و معلول جسمی ، ناشنوا ، نیمه شنوا، نابینا و نیمه بینا و تیزهوش تقسیم می شوند که هر کدام از این گروه ها شرایط خاصی برای آموزش دارند و نمی توان از یک روش برای تعلیم آنان استفاده نمود. فراهم نمودن این امکانات و فرصت های آموزشی برای این کودکان بر عهده ی فارغ التحصیلان این گرایش می باشد. فارغ التحصیلان این گرایش پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در مدارس دانش‌آموزان استثنایی ، مراکز نگهداری کودکان عقب‌مانده ذهنی به عنوان مربی فعالیت نمایند و یا می توانند در وزارت آموزش و پرورش و یا سازمان بهزیستی برای تشخیص کودکان عقب مانده ذهنی استخدام شوند.
    ویرایش توسط NiMa.N : 01-06-2020 در ساعت 02:56 PM دلیل: درج بک لینک در انجمن ممنوع!!!

  2. #2
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Nov 2023
    جنسیت
    خانم
    رشته تحصیلی

    ریاضی
    مقطع تحصیل
    کارشناسی ارشد
    دانشگاه محل تحصیل
    تهران
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 0 بار در 0 ارسال تشکر شده است.
    بازار کارش خرابه!
    ما که اشتباه کردیم وارد علوم تربیتی شدیم

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) در مهرماه سال 88 با هدف بهبود سطح دانش و کمک به دانشجویان پیام نور تاسیس گردید .پیام نورنا وابسته به هیچ نهادی نمی باشد و به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند. تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم و مفتخریم که بزرگترین جامعه مجازی دانشجویان پیام نور در سطح اینترنت هستیم

ارسال پیام به مدیر سایت
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: